duminică, 29 aprilie 2012

mic raport si discutii restante la 4 si 5 ani

ridem foarte mult impreuna. copilul demonstreaza un simt al umorului iesit din comun si ii place sa-i distreze pe ceilalti. si chiar daca nu o face intentionat, ii ies tot felul de giumbuslucuri verbale amuzante. si-a imbogatit vocabularul cu tot felul de neologisme si expresii ca in principiu, pariez ca, esti ridicola, esti aiurita, ma tem ca, nu vad de ce nu, ce naiva esti si varianta ce naiv sint, ce nostim am fost, avind in vedere, si altele de care nu-mi amintesc acum. inventeaza in continuare cuvinte ca nescorbura, negol sau necuminte. a inceput sa-i faca placere sa deseneze/picteze din proprie initiativa, stie literele, cifrele, face mici socoteli. nu are inca notiunea banilor, nu umbla la calculator deloc, invata acum sa mearga pe bicicleta fara pedale, e foarte prudent dar si visator. in continuare ii place lego, iubeste masinile si muzica rock.
am adunat de prin casa tot felul de hirtiute cu perle ramase neconsemnate si daca nu le transcriu undeva, se pierd. pe unele le-am pierdut deja, notate in telefonul care a fost resetat de nenumarate ori. altele au mai fost scrise si pe fb, dar acolo e ca si cum ai arunca acul in fin.

(mai aproape de 4 ani)
*
se uita la desene animate.
-cind vad fete dragute, incepe sa ma doara capul!
*
- petru, tu stii ca nu peste mult timp vei implini 4 ani!
- da, dar nu pot pentru ca pina atunci o sa-mi amorteasca piciorul. (ride) a fost o gluma!
*
in ziua cu petrecerea de 4 ani:
-sint emotionat.
-de ce?
-pentru ziua mea. vreau sa iasa totul bine.
*
vintul acesta o sa-mi ia cosiciorul mare.(coltisorul de la paturica)
*
auzim stiri la radio.
-ce-a fost in japonia?
-un cutremur.
-sper sa nu fie si la noi, in romania, pentru ca masinutelor mele nu le place. lor le place linistea si joaca.
*
dimineata a iesit din camera lui in pijamale, cu o pereche de chilotei in mina.
-mami, mi-au cazut chiloteii.
-de unde mami?
-de pe fund.
*
se juca cu cuburile de construit.
-mami, iti fac un castel pentru ca esti o printesa. iar eu sint printul tau.
fuge repede la baie.
-ah, fac caca!
continua.
-iar acum printul face caca... tati, am terminat, vino sa ma stergi!
-vine mami!
-nu, mami e o printesa si nu-i place mirosul de caca.
*
tatal: daca ii spui corpului sa nu mai fie bolnav, el o sa te asculte.
el: daca ii comanzi corpului, el te asculta?
T: da.
el:daca ii spui sa cumpere ceva, el cumpara?
T:trebuie sa-i spui lucruri mai interesante, tati.
el: si posibile.
T: exact.
*
Eu ii zic "hai sa ne culcam, mai copile" si el imi spune "bine, mai adultule"!
*
"Nu te las sa imbatrinesti niciodata!" mi-a spus, cuibarindu-se la pieptul meu.
*
ce inseamna "secretii", mai multe secrete ?
*
"Mosul asta (de la serbarea de la gradinita) n-are nasul si miinile de mos... iar barba nu era adevarata! Cred ca era deghizat..." 

(mai aproape de 5 ani)
*
ma concentam sa fac ceva. copilul, din minut in minut: ce faci, ai terminat, mai ai?
eu: mami nu ma mai sufoca atit, lasa-ma un pic sa respir!
el: respira mai repede!
*
se agita foarte tare prin casa, i-am atras atentia. "fii intelegatoare, ca asa fac baietii" mi-a replicat.
*
vorbeam despre copii mai mari, alaptati.
eu: stii ca unii copii mai sint alaptati?
el: dar tita mamii mai rezista? nu se storceste laptele?
*
"chiar daca nu-mi place stevia, avind in vedere ca asta e mincarea in seara asta, o sa maninc."
*
Parchez in fata unei porti de garaj, linga gradi. Dau sa ma scuz ca plec intr-un minut si mosuletzul de la poarta imi zice "stati linistita domnita, nu-i nicio problema, vedeti-va de treaba.." etc.
 Copilul remarca: "ce dragutz era domnul!"
*
acum citeva seri, intram in lidl.
-buna seara, saluta copilul pe paznic.
-buna seara, raspunde paznicul, mirat ca-l baga cineva in seama.
-cind o sa fiu mare vreau sa ma fac paznic, spune el dupa ce trecem de om.
-stii ce spun eu despre paznici, gunoieri sau soferi de tir, nu prea au facut scoala...
-stiu, stiu..(se gindeste o clipa) dar cind o sa fiu eu mare tu o sa fii batrina si n-o sa ma poti controla.
*
mami, ce inseamna sexual ?
a prins cuvintul in zbor, de la radio. s-a multumit cu explicatia legata de sexul feminin si cel masculin. deocamdata :D



2 comentarii:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin