miercuri, 27 mai 2009

cinste si corectitudine, testul cu brio

acu' 2 zile ma aflam intr-o galerie "fondul plastic" sa cumpar diverse. cumpar ce gasesc si pentru ca vinzatoarea era super aiurita, in paralel mai vorbea cu 2 persoane, cauta niste rame, invirtea de colo-colo niste pinze, fac ce nu fac aproape niciodata, ma uit sa vad restul pe care mi l-a dat si constat ca mi-a dat cu 50 de ron in plus. atunci fac ceea ce fac de fiecare data, ma intorc sa-i dau banii inapoi. si acum urmeaza partea care ma face sa scriu acest post (sau credeati ca l-am scris pentru a-mi evidentia cinstea ce ma caracterizeaza ? e adevarat, sint cinstita, dar nu si ipocrita si recunosc ca dupa aia m-am gindit pret de o secunda ca mi-a fi prins bine pe moment banii aia.) in fine, ma intorc sa-i dau banii femeii:
eu, intrerupind-o: "ma scuzati, mi-ati dat restul la 100 de lei, insa eu va dadusem 50. uitati 50 inapoi"
ea, in continuare aiurita: "sinteti sigura ? ia vedeti in portofel, nu cumva va inselati ?"
eu, lovita zdravan de talazul indoielii: "pai nu cred, parca tin minte ca aveam doar 50 lei, atit"
ea, in continuare lasindu-ma cu mina intinsa: "cum credeti"
eu, nestiind ce sa fac, insistind sa ia banii: "sigur, asa e, aveam doar 50"
ea, luind banii: "ia vedeti, atunci aveti restul bun la 50? ca mi se intimpla sa mai gresesc"
eu, dind sa ies pe usa: "am observat. da, e restul bun"
ea, rizind: "ei, lasa ca de unde nu am (si atunci ma asteptam sa spuna "de acolo pierd", dar ea a spus) de acolo am parte".

am iesit profund uimita de mentalitatea ei "de unde nu am, de acolo am parte"...pe cine mai auzi in ziua de azi atit de pozitiv si optimist ?

p.s. mi s-a intimplat recent si vice-versa, rest la 50 in loc de 100. ce credeti, cum a reactionat vinzatoarea ?

2 comentarii:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin